مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مرداد 1400 ساعت 19:002021-08-12پزشكي

برخی داروهای دیابت خطر آلزایمر را کاهش می دهند


نتایج یک مطالعه نشان می دهد افرادی که از برخی داروهای دیابت استفاده می کنند نشانگرهای زیستی کمتری در رابطه با آلزایمر داشته و افت شناختی آنها کُندتر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساینس دیلی، مطالعات نشان داد افرادی که از داروهای خاصی برای کاهش قند خون برای دیابت نوع 2 استفاده می کردند، در مقایسه با افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که از این داروها استفاده نمی کردند و همچنین افراد بدون دیابت آمیلویید کمتری در مغز داشتند؛ وجود آمیلویید در مغز نشانگر زیستی بیماری آلزایمر است.

مطالعه جدید همچنین نشان داد افرادی که از این داروها موسوم به مهارکننده های dipeptidyl peptidase-4 استفاده می کنند، نسبت به افراد دو گروه دیگر، کاهش شناختی کندتری را نشان می دهند.

در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، بدن دیگر به طور مؤثر از انسولین برای کنترل قند خون استفاده نمی کند.

مهارکننده های دیپپتیدیل پپتیداز -4، که به عنوان گلیپتین نیز شناخته می شوند، می توانند زمانی که سایر داروهای دیابت مؤثر نیستند، تجویز شوند.

آنها با کنترل رژیم غذایی و ورزش به کنترل قند خون کمک می کنند.

فیل هیو لی ، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه یونسی در سئول کره جنوبی، می گوید: یافته ها نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض ابتلاء به بیماری آلزایمر هستند که احتمالاً به دلیل ارتباط سطح بال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی داروهای دیابت خطر آلزایمر را کاهش می دهند

برخی داروهای دیابت خطر آلزایمر را کاهش می دهند