مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مرداد 1400 ساعت 23:452021-08-12سياسي

کاهش جمعیت کیفری زندان ها اولویت دستگاه قضا است


کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات های جایگزین حبس و رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده آنها از اولویت دستگاه قضا است.

- حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست های آنهاست.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه دادگستری استان پیشرو در اجرای سیاست های قوه قضاییه و بازدید از زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان است، افزود: توجه به این امر آثار بسیار زیادی در کاهش جمعیت کیفری زندانیان و شنیدن مشکلات زندانیان دارد.

وی تصریح کرد: در همین راستا راستا دادگستری استان در طول سال چندین مرتبه بصورت کلی با حضور مسؤولان قضایی و همه قضات استان و همچنین بصورت حوزه ای در طول هفته برنامه بازدید از زندان را دارند.

رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به ثمرات بازدید از زندان های استان گفت: با توجه به استماع مشکلات زندانیان مباحث مربوط به آزادی تعدادی از زندانیان واجد شرایط، اعطای مرخصی به زندانیان و معرفی به ستاد دیه انجام و هماهنگ شد.

وی افزود: قانون مجازات جایگزین حبس، مقرر کرده در صورت وجود شرایط خاص، مجازات های حبس می تواند به مجازات های دیگری تبدیل شود.

رییس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: طبق فصل نهم قانون مجازات اسلامی این مجازات ها شامل دوره مراقبت، خدمات ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش جمعیت کیفری زندان ها اولویت دستگاه قضا است

کاهش جمعیت کیفری زندان ها اولویت دستگاه قضا است