مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مرداد 1400 ساعت 00:102021-08-12سياسي

کابینه تخصص گرا؛ غیر سیاسی و غیر قبیله ای


کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم غیر سیاسی ترین و غیر قبیله ای ترین کابینه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است و صبغه تخصصی و حرفه ای آن پررنگ است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، صالح اسکندری طی یادداشتی نوشت: گزینش اعضای کابینه در اغلب کشورها محصول یک کاسه کردن اولویت ها و مواضع حاکم بر دولت منتخب مردم نسبت به مسائل داخلی و خارجی است.

درواقع، واریانس پیچیده ای بین اقتضائات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حاکم بر جوامع، حدود اختیارات و مسئولیت های رییس جمهور یا نخست وزیر و اعضای هیئت دولت و روش ها و محدودیت های گزینش مدیران بالادستی و میان دستی وجود دارد.

معرفی اعضای کابینه دولت سیزدهم به مجلس نیز تابعی از همین متغیرهای پیچیده بوده و رییس جمهور، آیت الله رییسی تصمیم گیر نهایی در انتخاب اعضای کابینه بوده است.

ترکیب کابینه بسته به پیش زمینه های شناختی هر یک از نخبگان می تواند نمره ای از صفر تا 100 بگیرد و برای هر شخص بدون در نظر گرفتن واریانس مذکور می توان نمره متفاوتی منظور کرد.

  ضمن احترام به نظر نقادان و صاحب نظران و علاوه بر اینکه مجلس حق قانونی بررسی کامل سوابق، برنامه و کارنامه وزرای پیشنهادی را دارد اما به هر حال به سرعت باید از مرحله تعیین اعضای کابینه عبور کنیم و دولت هر چه سریع تر تشکیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابینه تخصص گرا؛ غیر سیاسی و غیر قبیله ای

کابینه تخصص گرا؛ غیر سیاسی و غیر قبیله ای