مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مرداد 1400 ساعت 02:502021-08-12اقتصادي

توسعه فناوری داده برداری سه بعدی برای تولید خودروهای خودران سطح 4 و 5


گروهی از محققان ایرانی مقیم خارج که به کشور بازگشته اند، در تلاش هستند تا با توسعه فناوری داده برداری سه بعدی، ساخت خودروهای سطح 4 و 5 را در دستور کار خود قرار دهند.

- گروهی از محققان ایرانی مقیم خارج که به کشور بازگشته اند، در تلاش هستند تا با توسعه فناوری داده برداری سه بعدی، ساخت خودروهای سطح 4 و 5 را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد نظری از محققان یکی از شرکت های استارت آپی با همکاری با دکتر مهدی جوانمردی که هر دو از محققان ایرانی مقیم خارج هستند، با وارد کردن فناوری داده برداری سه بعدی در تلاش هستند ضمن داده برداری سه بعدی از اجسام متحرک و ثابت خیابان ها و کوچه های شهر اقدام به توسعه خودروهای خودران در کشور کنند، ولی سرمایه گذاری اصلی ترین چالش برای توسعه این فناوری است.

محمد نظری از محققان این شرکت استارت آپی در گفت وگو با ایسنا، فعالیت این شرکت را در حوزه خودروهای خودران و داده برداری سه بعدی دانست و گفت: این فناوری که در لبه فناوری قرار دارد و آن را از کشور ژاپن به کشور وارد کردیم، به این صورت است که در ابتدای کار با استفاده از دستگاه داده برداری که بر روی خودرو نصب می شود، اقدام به داده برداری درباره مسیر حرکت خودروها خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه فناوری داده برداری سه بعدی برای تولید خودروهای خودران سطح 4 و 5

توسعه فناوری داده برداری سه بعدی برای تولید خودروهای خودران سطح 4 و 5