مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مرداد 1400 ساعت 03:052021-08-12اقتصادي

اکثر اراضی کشاورزی گلستان برای کشت دوم خالی است/ بخش کشاورزی نیازمند ترمیم


اتفاقات تلخ بخش کشاورزی با گرانی نهاده ها از جمله سم، کود، آفت کش، انگیزه تولید محصول را از کشاورز گرفته است، پدیده خشکسالی هم مزید بر علت شده تا اکثر اراضی کشاورزی گلستان برای کشت دوم خالی بماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، استان گلستان که مستعد فعالیت های کشاورزی و دامپروری است و اقتصاد بسیاری از مردم به این بخش وابسته شده حالا در گیر و دار مشکلات دست و پنجه نرم می کند، گرانی نهاده های کشاورزی و پایین بودن درآمد سرانه مردم رغبت تولید در این بخش را از کشاورزان گرفته است از طرفی خشکسالی به چالش های کشاورزی اضافه شده و اکنون اکثر اراضی کشاورزی در استان گلستان برای کشت دوم خالی مانده است.

با توجه به اینکه در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها قرار داریم نیاز است که دولت توجه ویژه ای به بخش کشاورزی داشته باشد تا اقتصاد کشاورزان و مهمتر از آن امنیت غذایی مردم مورد تهدید قرار نگیرد.

* عدم توجه مسوولان به قیمت عادلانه محصولات کشاورزی عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی استان گلستان در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: کمبود منابع آبی و چالش های پیش روی بخش کشاورزی از قبل پیش بینی شده بود، امسال 5 میلیون تن از گندم تولیدی کشور خریداری شد که این میزان فاجعه است، نیاز کشور در بخش گندم بالاتر از 12 میلیون تن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکثر اراضی کشاورزی گلستان برای کشت دوم خالی است/ بخش کشاورزی نیازمند ترمیم

اکثر اراضی کشاورزی گلستان برای کشت دوم خالی است/ بخش کشاورزی نیازمند ترمیم