مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مرداد 1400 ساعت 08:352021-08-13بين الملل

قرقیزستان خواستار کاهش محدودیت ترانزیتی وسائل نقلیه این کشور در قزاقستان شد


وزیر خارجه قرقیزستان در دیدار سفیر قزاقستان در«بیشکک» خواستار کاهش محدودیت ترانزیتی وسائل نقلیه این کشور در خاک قزاقستان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، روسلان قزاق بایف وزیر خارجه قرقیزستان با راپیل ژوشی بایف سفیر قزاقستان در بیشکک دیدار کرد.

بنا به این گزارش، طرفین طیف وسیعی از روابط قرقیزستان و قزاقستان در زمینه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این گفت وگو طرفین در مورد پیشرفت در اجرای توافقنامه های میان سران کشورها و همچنین مسائل مربوط به تعامل در چارچوب سازمان های بین المللی و انجمن های منطقه ای تبادل نظر کردند.

قزاق بایف از کمک های بشردوستانه طرف قزاقستانی در جهت امنیت غذایی و همچنین مبارزه با شیوع همه گیری ویروس کرونا قدردانی کرد.

ژوشی بایف سفیر قزاقستان نیز در این دیدار عنوان کرد: کشورش در حال بررسی ارائه 1000 تن بذر گندم زمستانه به قرقیزستان به عنوان کمک بلاعوض در سال جاری است.

در زمینه همکاری های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری، طرفین در مورد فعال شدن شورای تجارت، تسریع در ایجاد مراکز تجاری و لجستیکی مشترک در مناطق مرزی برای راحتی تولیدکنندگان کشاورزی و همچنین ترانزیت کالا تبادل نظر کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرقیزستان خواستار کاهش محدودیت ترانزیتی وسائل نقلیه این کشور در قزاقستان شد

قرقیزستان خواستار کاهش محدودیت ترانزیتی وسائل نقلیه این کشور در قزاقستان شد