مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مرداد 1400 ساعت 09:152021-08-13اقتصادي

چه عاملی باعث رشد تورم در نیمه دوم سال می شود؟


وزیر اسبق صمت با اشاره به دو نوع برخورد در مواجهه با مشکلات کلان اقتصادی کشور، عاملی که ممکن است باعث رشد تورم در نیمه دوم سال شود را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت سوژه ای با عنوان درخواست کنترل و کاهش تورم خواستار اعمال راهکارهایی برای کنترل تورم در کشور شدند.

در این مورد مهدی غضنفری، وزیر اسبق صمت با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در شروع به کار دولت سیزدهم، اظهار داشت: تورم موضوعی پیچیده است و اگر بر اساس علم اقتصاد نسبت به آن پیش بینی صورت گیرد، همین گفتگوها به انتظارات تورمی دامن خواهد زد.

وی تصریح کرد: در این بین ضمن اینکه شفاف و آشکار سخن می گوییم، اما این ملاحظه را باید داشته باشیم تا این گفتگو موجب ترس شده یا در فروش کالا تاثیر بگذارد.

غضنفری گفت: اگر در نیمه باقی مانده سال جاری با کسری بودجه مواجه شویم و دولت سیزدهم راهکار دولت دوازدهم را برای تامین کسری بودجه استفاده کند، وضع تورم بدتر خواهد شد.

وی ادامه داد: گلوله برفیِ تورمی که از دولت دوازدهم شکل گرفت، هنوز تخلیه نشده است و حتی اگر دولت جدید سیاست هایی مجزا اعمال کند، آثار تورمی فعالیت گذشته در ماه های آینده پدیدار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه عاملی باعث رشد تورم در نیمه دوم سال می شود؟

چه عاملی باعث رشد تورم در نیمه دوم سال می شود؟