مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مرداد 1400 ساعت 18:352021-08-13بين الملل

تفاوت «دعوت» و «احضار» سفیر به وزارت امور خارجه


«دعوت» و «احضار» سفیر و رییس نمایندگی خارجی مقیم به وزارت امور خارجه در عرف دیپلماتیک متفاوت است، اگرچه در هر دو جلسه محتوای مباحث مطرح شده می تواند یکسان باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، انتشار تصویری توسط سفارت فدراسیون روسیه در تهران از لوان جاگاریان و سایمون شرکلیف سفرای روسیه و انگلیس در تهران که یادآور دوران جنگ جهانی دوم و کنفرانس تهران بود، موجی از نارضایتی را در افکار عمومی داخل و در بین مقامات ایرانی به همراه داشت.

سفارت روسیه در تهران روز چهارشنبه 20 مردادماه عکسی از ملاقات سفیر این کشور و سفیر جدید انگلیس در کانال تلگرامی این سفارتخانه منتشر کرد.

در توضیح این عکس آمده بود: ملاقات لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران با رییس جدید نمایندگی دیپلماتیک انگلیس در ایران سایمون شرکلیف در راه پله تاریخی، جایی که کنفرانس تهران سال 1943 میلادی در آن برگزار شد.

چهارشنبه شب 20 مردادماه، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توییتی به این عکس واکنش نشان داد و نوشت: امروز عکسی فوق العاده نامناسب مشاهده کردم.

لازم است یادآور شوم که اوت 2021، نه اوت 1941 است و نه دسامبر 1943.

مردم ایران نشان داده اند -از جمله در طول مذاکرات برجام- که سرنوشت آن ها هرگز نمی تواند برآمده از تصمیمات سفارتخانه های خارجی ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت «دعوت» و «احضار» سفیر به وزارت امور خارجه

تفاوت «دعوت» و «احضار» سفیر به وزارت امور خارجه