مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مرداد 1400 ساعت 18:452021-08-13بين الملل

آغاز تخلیه سفارت دانمارک و نروژ در کابل


اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان بدتر شدن وضعیت امنیتی در کشورش را ناشی از تصمیم ناگهانی خروج نیروهای آمریکایی اعلام کرده است.

- اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان بدتر شدن وضعیت امنیتی در کشورش را ناشی از تصمیم ناگهانی خروج نیروهای آمریکایی اعلام کرده است.

دانمارک و نروژ روز جمعه اعلام کردند که به علت وضعیت بد امنیتی در افغانستان در حال بستن سفارت و تخلیه کارکنان خود در کابل هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از رویترز، جپ کوفود وزیر خارجه دانمارک به خبرنگاران گفت: ما تصمیم گرفتیم که سفارت خود در کابل را به طور موقت تعطیل کنیم.

کوفود افزود: تخلیه کارکنان سفارت با نروژ هماهنگ می شود زیرا این کشور نیز با آن مشارکت دارند.

اینه سوریده وزیر امور خارجه نروژ نیز اعلام کرد که سفارت خود را تعطیل می کند و دیپلمات های نروژی، کارمندان محلی و بستگان نزدیک آنها نیز خارج می شوند.

طالبان در حالی که نیروهای خارجی پس از 20 سال اشغال افغانستان، در حال خروج از این کشور هستند، حملاتش را برای شکست دولت کابل افزایش داده است.

امرالله صالح معاون ریاست جمهوری افغانستان گفته است به مردم اطمینان می دهم که تحت هیچ شرایطی در برابر هیچ امتیازی و بخاطر هیچ مصلحتی سلطه طالبان را بر مردم افغانستان نمی پذیرم و به هیچ معامله ای که طالبان شرایط آن را دیکته و تحمیل کند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تخلیه سفارت دانمارک و نروژ در کابل

آغاز تخلیه سفارت دانمارک و نروژ در کابل