مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مرداد 1400 ساعت 19:302021-08-13اقتصادي

کاهش سفرهای مردم در هفته قرمز کرونایی


سفرهای مردم در هفته گذشته که تقریبا همه استان های کشور درگیر کرونا آن هم از نوع دلتای هندی بودند کمتر از هفته ها و حتی سال قبل شد و تنها دو استان کرمان و فارس ترددهای جاده ای بیشتری را تجربه کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در هفته گذشته با وجود آنکه ممنوعیتی برای سفرهای مردم در نظر گرفته نشده بود، اما ترددهای جاده ای کمتر از هفته قبل از آن و حتی سال گذشته شد و به نظر می رسد که مردم نسبت به گذشته نگرانی بیشتری از ابتلاء به کرونا دارند و پروتکل ها را خودشان رعایت کردند.

البته با وجود این شرایط قرمز کرونایی در کشور انتظار می رفت آمارها روند کاهشی بیشتری نسبت به آنچه در آمارهای رسمی آمده است داشته باشد.

چرا که براساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه های کشور از تحلیل وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی 15 تا 21 مرداد ماه، متوسط تردد روزانه بین استانی یک میلیون و 594 هزار و 210 وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد ودر قیاس با هفته گذشته هفت درصد کاهش داشته است.

این آمار کاهشی در حالی رقم خورده که تعداد خودروهای غیر بومی در محورهای مواصلاتی کشور کاهش چندانی نداشته است چرا که در همین بازه زمانی حدود هشت میلیون و 630 هزار پلاک یکتا (هر پلاک یکبار در نظر گرفته شده باشد) در جاده های کشور مشاهده شده که این آمار 164 هزار خودرو کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سفرهای مردم در هفته قرمز کرونایی

کاهش سفرهای مردم در هفته قرمز کرونایی