مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 03:252021-08-14پزشكي

با تزریق واکسن کرونا، ناقل نمی شوید!


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در مورد طرح شایعی که می­گوید پس از تزریق واکسن، ناقل کرونا می شویم، گفت: چون در محتویات واکسن­، قطعاتی از ویروس یا پروتیین های غیرقابل تکثیر آن وجود دارد، - ایسنا/بوشهر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در مورد طرح شایعی که می­گوید پس از تزریق واکسن، ناقل کرونا می شویم، گفت: چون در محتویات واکسن­، قطعاتی از ویروس یا پروتیین های غیرقابل تکثیر آن وجود دارد، ایجاد بیماری در اثر واکسن از اساس غیرعلمی و غیرممکن است و هیچ یک از واکسن های کووید 19 باعث  مثبت شدن آزمایش PCR (نمونه حلقی/بینی) کووید19 نمی شود.

عبدالمحمد خواجه ییان در گفت وگو با ایسنا در خصوص تاثیر واکسینه شدن در دنیا گفت: اگر چه تاکنون از سوی سازمان جهانی بهداشت عدد دقیقی از میزان اثر بخشی واکسن­ ها ذکر نشده است، اما بر اساس اطلاعات موجود­، تمام واکسن­ های تولیدی می تواند تا حد بسیار زیادی نیاز به بستری شدن را کاهش دهند ودر برابر بیماری شدید یا مرگ بر اثر کرونا از انسان محافظت کنند.

واکسن ها تا چه حد موثرند؟ وی تصریح کرد: واکسیناسیون علیه بیماری کووید-19 با اولویت کادر درمان از 21 بهمن پارسال در کشور آغاز شد و به تدریج برای تمام گروه های اولویت دار ادامه یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با تزریق واکسن کرونا، ناقل نمی شوید!

با تزریق واکسن کرونا، ناقل نمی شوید!