مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 03:252021-08-14پزشكي

6 عادت غلط زندگی، مقصر بوی بد دهان


نوشیدن مقدار زیادی آب، دهان را مرطوب نگه می دارد.

جویدن آدامس های بدون قند یا مکیدن آبنبات های بدون قند باعث تحریک تولید بزاق و شستشوی ذرات غذا و باکتری ها از لثه ها و دندان ها می شوند.

- بوی بد دهان علاوه بر این که می تواند یک عادت بد بهداشتی ناشی از انتخاب های غلط غذایی یا سبک زندگی ناسالم باشد، نشان دهنده مشکلات سلامتی دیگر نیز هست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، بوی بد دهان ممکن است به صورت گذرا یا مزمن وجود داشته باشد که در این صورت در زندگی شخصی و نیز روابط اجتماعی فرد باعث پریشانی خود و اطرافیانش می شود و در بسیاری از موارد می تواند منجر به کاهش اعتماد به نفس، افسردگی و منزوی شدن شخص مبتلا شود.

بوی بد دهان ممکن است منشا داخل دهانی یا خارج دهانی داشته باشد، گرچه عوامل داخل دهانی بسیار شایع تر هستند.

بوی بد دهان عمدتا در اثر فعالیت و تکثیر باکتری های داخل دهانی است که منجر به تولید مولکول های شیمیایی حاوی سولفور می شود.

غذای حاوی پروتیین زیاد این موضوع را تشدید می کند، چون آزادسازی این ترکیب ها هنگام فعالیت میکروب ها روی پروتیین ها بیشتر است.

مهمترین علت های ایجاد بوی بد در دهان از این قرارند: سیگار کشیدن یا جویدن محصولات دخانی: استعمال دخانیات یا جویدن توتون و تنباکو می تواند یکی از علل ایجاد لکه های دندانی و تولید بوی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 عادت غلط زندگی، مقصر بوی بد دهان

6 عادت غلط زندگی، مقصر بوی بد دهان