دشواری های تدریس و تحصیل آنلاینعضو هیات علمی گروه آموزشی مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تاکید من این است که به جای این که دنبال رفع عیب های آموزش الکترونیکی باشیم، - یادگیری الکترونیک را با مختصات خاص خودش و بدون مقایسه با آموزش حضوری و نه به عنوان جایگزین آن در همه موارد بپذیریم. عادل اکبری مجد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: درست است که دانشجویان و اساتید در آموزش الکترونیکی تعامل حضوری ندارند ولی امکان ارتباط 24 ساعته در شبکه های اجتماعی و تبادل اطلاعات وجود دارد. وی با بیان اینکه نوع و بستر ارتباط در آموزش الکترونیکی متفاوت است، تصریح کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که در آزمون الکترونیک امکان این که جلوی ارتباط یادگیرندگان با یکدیگر یا مراجعه آنها به مراجع را بگیریم وجود ندارد و بر مبنای آن روش ارزیابی خود را طراحی کنیم. اکبری مجد اضافه کرد: در مورد دروس کارگاهی-آزمایشگاهی هم روش هایی مانند آزمایشگاه های از راه دور، انجام آزمایش های ساده در منزل، طراحی درس به صورت پروژه محور، استفاده از تکنولوژی هایی مثل واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی و غیره وجود دارد که البته خیلی همه گیر نشده اند و در آموزش همه مهارت ها هم کارآیی صددرصد ندارند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |