مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 04:102021-08-14سياسي

شورای قانون اساسی فرانسه قانون «مبارزه با جدایی طلبی» را تصویب کرد


شورای قانون اساسی فرانسه، پس از بررسی شکایات احزاب چپ و راست مخالف امانوئل ماکرون، قانون جنجالی موسوم به «مبارزه علیه جدایی طلبی» را پس از 7 ماه بحث و جدل در پارلمان فرانسه، - شورای قانون اساسی فرانسه قانون مبارزه با جدایی طلبی را تصویب کرد شورای قانون اساسی فرانسه، پس از بررسی شکایات احزاب چپ و راست مخالف امانوئل ماکرون، قانون جنجالی موسوم به مبارزه علیه جدایی طلبی را پس از 7 ماه بحث و جدل در پارلمان فرانسه، تصویب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از یورونیوز، مجلس شورای ملی و مجلس سنای فرانسه لایحه تقدیمی وزارت کشور برای تشدید مبارزه با جریان های اسلام گرا را در ماه ژوییه تصویب کرده بودند.

اکثریت مطلق در مجلس نمایندگان در اختیار حزب ماکرون محور جمهوری به پیش است اما جمهوریخواهان صاحب اکثریت کرسی های پارلمان هستند.

ژرار درمنن، وزیر کشور فرانسه این لایحه را با عنوان رسمی احترام به اصول جمهوری در ماه اکتبر سال گذشته به پارلمان تحویل داده بود.

تنها سه روز پس از تصویب این لایحه و تبدیل شدن آن به قانون 60 نماینده چپ و به همین تعداد نماینده راست و همچنین دو سناتور جمهوریخواه، با شکایت به شورای قانون اساسی، خواستار ابطال شمار قابل توجهی از مواد این قانون به دلیل آزادی ستیزی آن شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای قانون اساسی فرانسه قانون «مبارزه با جدایی طلبی» را تصویب کرد

شورای قانون اساسی فرانسه قانون «مبارزه با جدایی طلبی» را تصویب کرد