مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 04:152021-08-14اجتماعي

بازگرداندن 300 گونه جانوری به طبیعت کردستان


مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از بازگرداندن 270 قطعه انواع پرنده و 30 گونه انواع پستانداران به طبیعت استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.

- به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کردستان، فریبا رضایی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 270 قطعه انواع پرندگان شامل کبک، عقاب، سارگچه، دلیجه، لک لک، جغد، بوتیمار و مرغابی و 30 گونه از پستانداران شامل سنجاب، روباه، گرگ و کل و بز به زیستگاه های مناسب در استان بازگردانده شدند.

وی افزود: با توجه به افزایش آگاهی و حساسیت های زیست محیطی مردم در خصوص ارزش و اهمیت حیات وحش و لزوم بررسی علمی مقابله با بیماری ها در حیات وحش، نگهداری و تیمار وحوش آسیب دیده در اولویت برنامه های این اداره کل قرار دارد.

رضایی خاطرنشان کرد: امسال با تلاش شبانه روزی محیط بانان این اداره کل در پایش های خود در مناطق حفاظت شده استان، 140 متخلف زیست محیطی در استان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی اعلام کرد: در این مدت 133 پرونده مربوط به جرایم زیست محیطی در مراجع قضایی تشکیل شده که از این تعداد 37 فقره مختومه شده و 96 فقره نیز در جریان است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 برابر رشد داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگرداندن 300 گونه جانوری به طبیعت کردستان

بازگرداندن 300 گونه جانوری به طبیعت کردستان