مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 04:252021-08-14فرهنگي

سوگواره هنر عاشورایی در استان بوشهر برگزار می شود


سوگواره هنر عاشورایی در استان بوشهر برگزار می شود.

- اظهار داشت: به منظور کشف استعدادهای هنری و فرهنگی و خلق آثار ارزشمند هنری در استان بوشهر، سوگواره هنری عاشورایی با هدف تکریم و تعظیم حماسه جاودان و الهی عاشورایی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برگزار می شود.

وی اضافه کرد: هنرمندان استان بوشهر می توانند آثار هنری خود را در چهار بخش نقاشی خط و خوشنویسی، عکاسی، پوستر و تصویرسازی با موضوعات زیر به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

رییس حوزه هنری استان بوشهر بیان کرد: در بخش خوشنویسی و نقاشی خط هنرمندان می توانند آثار خود را با استفاده از آیات 27 تا 30 سوره مبارکه والفجر، اشعار عاشورایی از شاعران اهل بیت (ع) استان و کشور و کتیبه ها و بیرق های عاشورایی تولید کنند.

وی افزود: بخش عکاسی شامل روضه های خانگی، کودکان عاشورایی و اهدا نذورات و توزیع کمک های مردمی، مراسم تعزیه و برافراشته شدن نمادها وبیرق ها و پرچم های عاشورایی در میادین و معابر عمومی شهر، مراکز درمانی و بیمارستانی و دستگاه ها و ادارت خواهد بود.

پارسایی فر اضافه کرد: بخش تصویر سازی شامل خلق اثر در موضوعات کودکان عاشورایی و آیین های عزاداری و سوگواری عاشورایی در شهرها و روستاهای استان بوشهر خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوگواره هنر عاشورایی در استان بوشهر برگزار می شود

سوگواره هنر عاشورایی در استان بوشهر برگزار می شود