مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 04:552021-08-14اقتصادي

بحران کمبود سیمان در کهگیلویه و بویراحمد کی تمام می شود؟


سیمان یکی از مصالح های این روزهای مردم در کهگیلویه و بویراحمد است که متاسفانه کمبود آن به خصوص در مناطق زلزله زده یک بحران شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد دارای دو کارخانه سیمان مارگون و سیمان یاسوج است که بخش اعظمی از سیمان مصرفی استان و سایر استان ها را تامین می کرد.

تولید سیمان در مارگون و یاسوج در برهه ای به اندازه ای خوب پیش رفت که حتی به عراق هم صادرات داشتیم اما این روزها تامین سیمان به بحرانی تبدیل شده است.

کمبود تولید برق و موج گسترده خاموشی ها موجب شد کارخانجات و واحدهای سیمان تعطیل شوند و در حالی که روند ساخت و ساز در سی سخت زلزله زده تا قبل از فصل سرما باید تسریع می شد نبود این مصالح ضروری، این ساخت و سازها را متوقف کرد.

  سید حشمت الله صمیمی دوست چند هفته پیش از فعال شدن کارخانه سیمان یاسوج با رایزنی استاندار خبر داد و با بیان اینکه سیمان پروژه های عمرانی تامین می شود، گفت: اولویت تامین سیمان با شهر زلزله زده سی سخت، پروژه های عمرانی و پروژه های اقتصادی از جمله پتروشیمی ها و همچنین واحدهای تولید بتن است که کارخانه نیاز روزانه این واحدها را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه در صورت فعال بودن 100 درصدی کارخانه،  700 تن سیمان تولید می شود، بیان کرد: کارخانه سیمان یاسوج موظف شد روزانه 160 ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران کمبود سیمان در کهگیلویه و بویراحمد کی تمام می شود؟

بحران کمبود سیمان در کهگیلویه و بویراحمد کی تمام می شود؟