مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 05:552021-08-14سياسي

مخالفان و دولت ونزوئلا مذاکرات را آغاز کردند


دولت ونزوئلا و گروه های مخالف سیاسی این کشور با امضای یادداشتی متعهد شدند تا به دنبال حل بحران سیاسی جاری در این کشور باشند.

- به نقل از اسپوتنیک، دولت کاراکاس و مخالفان ونزوئلا با پادرمیانی نروژ مذاکرات را در مکزیکو سیتی پایتخت مکزیک آغاز کردند.

خراردو بلاید رییس هیئت مخالفان دولت ونزوئلا در همین رابطه گفت: امروز ما تعهد خود را مبنی بر تلاش برای حصول توافق درباره همه موارد دستورکار تعیین شده، اعلام می کنیم.

دستور کار این مذاکرات شامل تضمین حقوق سیاسی همه شهروندان ونزوئلایی، برنامه زمانبندی برای برگزاری انتخابات، برداشتن تحریم های بین المللی علیه ونزوئلا و بازیافتن حقوق گروه های متعدد سیاسی، می شود.

گروه های حاضر در این مذاکرات به مواردی از قبیل احترام به قانون اساسی، همزیستی سیاسی و اجتماعی، رد هر گونه خشونت، صیانت از اقتصاد ملی و تضمین تعهدات اجتماعی، ابراز تمایل کردند.

دگ هالور نیلندر دیپلمات سوئدی میانجی گر این مذاکرات نیز در همین رابطه گفت: بحران فعلی در ونزوئلا فقط می تواند به دست بازیگران سیاسی این کشور حل شود و این در حالی است که نتیجه مذاکرات کاملاً به تعهد و اراده سیاسی طرف ها وابسته است.

خورخه رودریگوئز رییس هیئت مذاکره کننده دولت ونزوئلا و مجلس ملی این کشور نیز اعلام امیدواری کرد که طرفین در جریان مذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفان و دولت ونزوئلا مذاکرات را آغاز کردند

مخالفان و دولت ونزوئلا مذاکرات را آغاز کردند