مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 06:002021-08-14پزشكي

9 ماده غذایی که به پیشگیری از سفیدی مو کمک می کنند


برخی مواد غذایی هستند که می توانند به پیشگیری از سفیدی زودهنگام مو ها کمک کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، موهای سفید در دهه چهل زندگی و حتی قبل از آن در صورت بروز یک عامل ژنتیکی یا رنج بردن از استرس روانی شروع به ظهور می کند و متداول ترین روش های پنهان کردن آنها به رنگ آمیزی بستگی دارد.

اما آیا می دانستید که برخی از غذاها دارای اثر محافظتی هستند که ظهور موهای سفید را در هنگام گنجاندن در رژیم غذایی به تأخیر می اندازد.

غذاهای غنی از پروتیین های حیوانی و گیاهی و همچنین روی ، با تقویت تولید کراتین ، پروتیین سازنده مو ، توانایی تقویت مو را دارند.

این باعث افزایش سلامت و نشاط مو می شود و همچنین پیری آن را به تاخیر می اندازد.

ویتامین های A ، C و E در این زمینه بسیار مثر هستند زیرا به بازسازی سلول های تشکیل دهنده مو کمک می کنند و باعث قوی شدن و جلوگیری از پیری زودرس می شوند.

غذاهایی که موها را جوان نگه می دارد: توصیه می شود این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید تا از تأثیر آنها در به تأخیر انداختن ظهور موهای سفید استفاده کنید: 1- شکلات تلخ: این طعم خوشمزه و توانایی آن در به تأخیر انداختن ظهور موهای سفید به دلیل غنی بودن از مس و امگا 3 مشخص می شود، بنابراین توصیه می شود روزانه از آن به مقدار کمی بین 10 تا 20 گرم اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 ماده غذایی که به پیشگیری از سفیدی مو کمک می کنند

9 ماده غذایی که به پیشگیری از سفیدی مو کمک می کنند