مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 06:352021-08-14سياسي

اعلام آمادگی بخش خصوصی برای مرمت سه کاروانسرای تاریخی تربت حیدریه


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه از آمادگی بخش خصوصی برای مرمت و تغییرکاربری سه کاروانسرای تاریخی واقع در روستاهای این شهرستان خبر داد.

- علی محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: در شهرستان تربت حیدریه تعداد 10 رباط تاریخی وجود دارد که تاکنون 3 رباط در داخل شهر با مشارکت بخش خصوصی درحال مرمت و تغییر کاربری گردشگری است.

وی ادامه داد: با پیگیری انجمن های میراث فرهنگی روستاهای شهرستان، سه کاروانسرای میاندشت، شورحصار و کامه نیز که در روستاها قرار دارند، بخش خصوصی برای مرمت و ساماندهی این رباط ها اعلام آمادگی کرده است که برای انجام کار درحال پیگیری امور اداری و حقوقی آن ها هستیم.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه تصریح کرد: در سطح شهرستان بناهای تاریخی فراوانی با قابلیت تغییر کاربری گردشگری وجود دارد که با ورود سرمایه گذار می توان آنها را احیا و زمینه رونق صنعت گردشگری شهرستان را فراهم کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، محمدی گفت: گردشگری تربت حیدریه را به عنوان یک مطالبه در چند ماه اخیر دنبال کرده ایم که بخشی از آن بناهای تاریخی است که باید تعیین تکلیف شوند و با شناسایی سرمایه گذاران و واگذاری اماکن تاریخی به آن ها روند مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آمادگی بخش خصوصی برای مرمت سه کاروانسرای تاریخی تربت حیدریه

اعلام آمادگی بخش خصوصی برای مرمت سه کاروانسرای تاریخی تربت حیدریه