مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 06:352021-08-14پزشكي

طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع کرونا نانوسنسور، توسط پژوهشگران مشهدی


محققان  دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع کرونا بر پایه نانوسنسور شدند که می تواند در 30 ثانیه تا دو دقیقه نتیجه را مشخص کند.

- ایسنا/خراسان رضوی محققان  دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع کرونا بر پایه نانوسنسور شدند که می تواند در 30 ثانیه تا دو دقیقه نتیجه را مشخص کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوب دا، طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع کرونا بر پایه نانوسنسور در شرکت نانوکاوشگران یکتای توس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همت دکتر طاهره روحانی بسطامی طراحی و ساخته شده است.

این پژوهشگر شرکت دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: حساسیت کیت بیش از 95 درصد است و نمونه برداری از بزاق انجام می شود، بنابراین اثرات ناخوشایند و در بعضی موارد مخرب تست های اوروفارنکس و نازوفارنکس را ندارد.

روحانی بسطامی خاطر نشان کرد: این کیت ها برای همه سنین قابل استفاده است و به دلیل استفاده از فناوری های نانو دارای حساسیت بالایی در شناسایی بیمارانی که دارای ویروس پایینی دارند است.

وی تصریح کرد: استفاده از این کیت برای شناسایی افراد بی علامت یا دارای ویروس پایین به سهولت میسر است که با این اقدام از انتشار بیشتر ویروس در سطح جامعه جلوگیری می شود؛ همچنین گونه های جدید ویروس با این تست قابل شناسایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع کرونا نانوسنسور، توسط پژوهشگران مشهدی

طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع کرونا نانوسنسور، توسط پژوهشگران مشهدی