مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 07:002021-08-14پزشكي

ساخت کیت تشخیص سریع کرونا توسط محققان مشهدی


محققان توانمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع کرونا بر پایه نانوسنسور شدند که می تواند در 30 ثانیه تا دو دقیقه نتیجه را مشخص کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، محققان توانمند دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع دارای حساسیت بالایی در شناسایی بیمارانی که دارای ویروس پایینی دارند، است.

وی تصریح کرد: می توان با استفاده از این کیت شناسایی افرادی بی علامت و یا دارای ویروس پایین به سهولت میسر است که با این اقدام از انتشار بیشتر ویروس در سطح جامعه جلوگیری می شود؛ همچنین گونه های جدید ویروس با این تست قابل شناسایی است.

دکتر روحانی بسطامی با بیان اینکه این کیت ها بزودی به مرحله تولید انبوه می رسد اظهارکرد: نتایج آزمایشگاهی ساخت این کیت تشخیصی بر اساس یک طرح تولیدی فناوری مصوب در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر روی بیش از 550 بیمار انجام شده است که در مقایسه با شیوه استاندارد PCR بسیار موفقیت آمیز بوده است.

همچنین مدیر مرکز رشد فناوری های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه از صاحبان طرح های فناور در این مرکز حمایت می شود، اظهار کرد: طراحی و ساخت کیت تشخیص سریع کرونا بر پایه نانوسنسور در یکی از شرکت های دانش بنیان این مرکز،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت کیت تشخیص سریع کرونا توسط محققان مشهدی

ساخت کیت تشخیص سریع کرونا توسط محققان مشهدی