مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 08:052021-08-14فرهنگي

آغاز فرآیند بازپیرایی فرش های موزه وقف همدان


فرآیند بازپیرایی فرش های این موزه با همکاری دانشگاه هنر و با استفاده از مواد طبیعی در حال انجام است.

- ایسنا/همدان مسئول موزه وقف همدان گفت: فرآیند بازپیرایی فرش های این موزه با همکاری دانشگاه هنر و با استفاده از مواد طبیعی در حال انجام است.

خسرو محمدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: موزه وقف همدان به عنوان غنی ترین موزه وقف کشور دارای حدود 60 تخته فرش است که تعدادی از آنها جزء آثار برجسته و ارزشمند صنعت فراموش شده فرش همدان در گذشته است.

وی با بیان اینکه فرآیند بازپیرایی این آثار با همکاری دانشگاه هنر و با استفاده از مواد طبیعی در حال انجام است، افزود: این آثار دربرگیرنده مجموعه ای است که از بقاع متبرکه و موقوفات استان همدان جمع آوری شده است.

محمدی تصریح کرد: قالی های موزه وقف همدان تنها مجموعه متمرکز و رسمی صنعت پربار و کهن فرش همدان است که پژوهشگران مشغول مطالعه و بررسی آنها هستند، همچنین همدان یکی از مراکز مهم تولید فرش در ایران بوده که ویژگی اصلی آن استحکام و تنوع نقوش است.

این باستان شناس با اشاره به اینکه قالی های این مجموعه دارای نقوش و بافت نواحی مهربان، نهاوند، ملایر و پیرامون شهر همدان است، اضافه کرد: این آثار از تنوع خوبی برخوردار هستند و به دلیل عمومی بودن فضای بقاع متبرکه و موقوفات بیشتر این قالی ها فرسوده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فرآیند بازپیرایی فرش های موزه وقف همدان

آغاز فرآیند بازپیرایی فرش های موزه وقف همدان