مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 08:102021-08-14اجتماعي

آشنایی با موزه هایی که به ترویج علم و سنت حسنه وقف کمک می کنند


تعاریف متعدد و مختلفی درخصوص موزه وجود دارد که در یکی از آن ها موزه، بنیادی تعریف می شود که سه وظیفه اصلی جمع آوری، نگهداری و نمایش اشیاء را بر عهده دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی تعاریف متعدد و مختلفی درخصوص موزه وجود دارد که در یکی از آن ها موزه، بنیادی تعریف می شود که سه وظیفه اصلی جمع آوری، نگهداری و نمایش اشیاء را بر عهده دارد.

این اشیاء ممکن است نمونه هایی از طبیعت و مربوط به زمین شناسی، ستاره شناسی و زیست شناسی باشد، یا اینکه آفرینش های هنری و علمی انسان در طول تاریخ را به نمایش بگذارد.

مشهد همچنین میزبان موزه های متنوع و فراوانی است که از جمله آن ها می توان به موزه وقف مشهد ، موزه علوم و تاریخ طبیعی خراسان رضوی و موزه علمی آثار و اسناد مکتوب مشهد اشاره کرد.

موزه وقف مشهد نخستین موزه و کتابخانه تخصصی وقف خراسان رضوی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در شهریورماه سال 1379 تأسیس و افتتاح شده است.

این موزه در بخشی از ساختمان اصلی اداره کل اوقاف و امور خیریه به مساحت 620 متر مربع ایجاد شده و شامل 500 متر موزه و 120 متر کتابخانه تخصصی است.

این موزه با هدف احیاء و ترویج سنت حسنه وقف، حفظ و نگهداری و معرفی آثار وقفی چندصدساله تاریخی و فرهنگی واقفان خیراندیش و علاقه مندان به اهل بیت(ع) شکل گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشنایی با موزه هایی که به ترویج علم و سنت حسنه وقف کمک می کنند

آشنایی با موزه هایی که به ترویج علم و سنت حسنه وقف کمک می کنند