مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 08:352021-08-14سياسي

حکم وزیر در طرح جامع مدیریت شهری برای انتخاب شهردار نیاز نیست


عضوکمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: با اجراییشدن طرح مدیریت جامع شهری حکم وزیر کشور در انتخاب شهردار مورد نیاز نیست و اعضای شورای شهر و روستاها حکم شهردار را نهایی می کنند.

- در خصوص تغییر قانون انتخاب شهردار کلان شهرها اظهار داشت: طرح مدیریت جامع شهری که در کمیسیون بررسی و اکنون در نوبت صحن علنی مجلس قرار گرفته، گفته شده که منتخبان اعضای شورای شهر اگر شهرداری را انتخاب کردند دیگر مورد تأیید است و وزارت کشور نمی تواند منتخب مردم را محدود کند.

وی ادامه داد: وزیر کشور در تهران چگونه می تواند در انتخاب شهردار یک شهر کوچک و بزرگ اظهار نظر و تصمیم گیری کند و در نتیجه وزیر کشور باید در این امر حذف شود.

اجرای طرح مدیریت جامع شهری و حکم نهایی شهردار عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه در طرح مدیریت جامع شهری حکم وزیر کشور در انتخاب شهردار مورد نیاز نیست، گفت: با تأیید و اجرایی شدن این طرح اعضای شورای شهر و روستاها می توانند حکم شهردار را نهایی کنند.

وی در پاسخ به اینکه آیا نبود قانون منجر به زد و بند سیاسی نمی شود، گفت: باید دستگاه های نظارتی بر این موضوع ورود کنند و در صورت مشاهده تخلف به دستگاه قضایی و دادستان گزارش دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکم وزیر در طرح جامع مدیریت شهری برای انتخاب شهردار نیاز نیست

حکم وزیر در طرح جامع مدیریت شهری برای انتخاب شهردار نیاز نیست