مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 08:552021-08-14سياسي

برگزاری«محفل مسالمه محرم»و گرامیداشت یاد آیت الله تسخیری در لاهور


محفل شعر عاشورایی موسوم به «محفل مسالمه» با حضور سرکنسول و وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار شد.

- محفل شعر عاشورایی موسوم به محفل مسالمه  با حضور سرکنسول و وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازالحرام و شهادت مظلومانه سالار شهیدان امام حسین (ع) و 72 تن از یاران وفادارش، محفل شعر عاشورایی موسوم به محفل مسالمه با حضور سرکنسول و وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور و جمعی از ادیبان و شاعران در محل خانه فرهنگ لاهور؛ برگزار شد.

همچنین در این مراسم معنوی و ادبی شخصیت والا و خدمات ارزنده حضرت آیت الله تسخیری برای اتحاد جهان اسلام مورد بازخوانی و ستایش قرار گرفت.

پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، جعفر روناس ضمن اشاره به اهمیت ماه محرم و واقعه عاشورا در تحکیم بنیان اسلام گفت: شهادت امام حسین (ع) نه تنها در دل های محبین آن حضرت حرارتی آفرید، بلکه منشأ هدایت و حرکت بسیاری از غیرمسلمانان و آزادگان جهان از ادیان مختلف شد.

وی افزود: اقبال لاهوری، استقلال و نجات پاکستان را مرهون قیام عاشورا دانسته و گاندی نیز نهضت عاشورا را الهام بخش خود در رهایی هندوستان می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری«محفل مسالمه محرم»و گرامیداشت یاد آیت الله تسخیری در لاهور

برگزاری«محفل مسالمه محرم»و گرامیداشت یاد آیت الله تسخیری در لاهور