مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 11:552021-08-14اقتصادي

رشد 42.6 درصدی پایه پولی در یک سال منتهی به تیر ماه


بانک مرکزی در گزارشی اعلام کرد پایه پولی در یک سال منتهی به تیر ماه امسال 42.

6 درصد رشد داشته که علت اصلی آن استفاده از تنخواه گردان بودجه و پرداخت تنخواه به سازمان هدفمند سازی یارانه ها و پرداخت به شرکت بازرگانی دولتی برای خرید تضمینی گندم بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک از سال گذشته با هدف جهت دهی صحیح به انتظارات تورمی و تحقق اهداف بانک مرکزی در راستای حفظ ارزش پول ملی و مساعدت به رشد اقتصادی، اقدام به ارائه منظم روند ماهانه تحولات اقتصادی و اقدامات سیاستی خود نموده است.

بر این اساس، خلاصه ای از مجموعه تحولات اقتصاد کلان و اقدامات بانک مرکزی در راستای دستیابی به اهداف و ماموریت های یاد شده در تیرماه 1400 به شرح ذیل ارائه می شود.

1- تحولات اقتصاد کلان بررسی روند شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی حاکی از آن است که هرچند تورم ماهانه و نقطه به نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در تیرماه نسبت به ماه گذشته با کاهش همراه بوده است، لیکن همچنان نرخ تورم در سطوح بالایی قرار دارد.

گروه های کالا و خدمات متفرقه ، پوشاک و کفش ، خوراکی ها و آشامیدنی ها و بهداشت و درمان بیشترین کاهش در تورم ماهانه را تجربه کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 42.6 درصدی پایه پولی در یک سال منتهی به تیر ماه

رشد 42.6 درصدی پایه پولی در یک سال منتهی به تیر ماه