مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مرداد 1400 ساعت 20:252021-08-14بين الملل

آمریکا دولت افغانستان را هم رها کرد


تلاش های امریکا برای صورت نگرفتن مذاکرات بین الافغانی و ایجاد هرج و مرج و بروز جنگ های داخلی تنها در نتیجه وابسته بودن و عدم استقلال اشرف غنی در تصمیم گیری های مهم و سرنوست ساز افغانستان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان است حراست کند بلکه با اهمال و کوتاهی در امر آموزش و تجهیز اردوی ملی چنین وضعی که امروز شاهد آن هستیم را رقم زد.

دلیل این پیام مبهم و از روی دستپاچگی اشرف غنی هرچه که باشد نباید این موضوع را از نظر دور کرد که وی اکنون با شرایط جدیدی روبرست که بدون شک آمریکا میراث حضور آمریکا در این سال هاست و امروز بدون توجه به شرایط موجود به دنبال فرار از باتلاق افغانستان است.

تصرف دومینویی ولایات افغانستان، آوارگی هزاران نفر، پیشروی طالبان به نقاط مختلف و از همه مهم تر احتمال تصرف کابل توسط طالبان، همه در نتیجه کوتاهی دولتمردان افغان و سناریوی جدید آمریکا برای افغانستان است.

تلاش های امریکا برای صورت نگرفتن مذاکرات بین الافغانی و ایجاد هرج و مرج و بروز جنگ های داخلی تنها در نتیجه وابسته بودن و عدم استقلال اشرف غنی در تصمیم گیری های مهم و سرنوست ساز افغانستان، بوده و شرایط فعلی را رقم زده است.

آمریکا با استفاده از خلأ قدرت در این کشور با ایجاد هرج و مرج داخلی این کشور را دچار بحران کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا دولت افغانستان را هم رها کرد

آمریکا دولت افغانستان را هم رها کرد