مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 02:452021-08-14اقتصادي

کم رغبتی به واکسن در 5 شهر/ 3ماه آینده همه گلستان واکسینه می شوند


رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پیش بینی می شود در صورت تامین به موقع واکسن در 90 روز آینده کل جمعیت واجد شرایط گلستان حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عبدالرضا فاضل شامگاه شنبه در گفتگوی خبری اظهار کرد: سن دریافت واکسن از 50 سال به بالا بود و در شهرستان هایی که از آن استقبال نشد سن را کاهش داده و به 47 سال رساندیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: تاکنون 353 هزار و 485 دوز واکسن در گلستان تزریق شده که از این تعداد 50 هزار دوز در مرحله دوم بوده است.

وی بیان کرد: میانگین کشوری دریافت واکسن 22 درصد و در گلستان 27 درصد است و ما از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

فاضل اضافه کرد: در شهرستان های گمیشان، آق قلا، بندرترکمن، مراوه تپه و کلاله استقبال کمتری از واکسن شده لذا از هفته گذشته شرایط سنی را معتدل تر کردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: شهرستان های بندرگز با 43 درصد جمعیت بالای 18 سال، گرگان 34 درصد و کردکوی با 35 درصد بهترین وضعیت دریافت واکسن را در استان دارند.

وی گفت: در هفته جاری محموله خوبی از واکسن وارد گلستان خواهد شد و اگر ورودی خوب باشد تزریق روزانه هم به 20 هزار دوز می رسد که این امر می تواند پیشگیری برای پیک بعدی کرونا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کم رغبتی به واکسن در 5 شهر/ 3ماه آینده همه گلستان واکسینه می شوند

کم رغبتی به واکسن در 5 شهر/ 3ماه آینده همه گلستان واکسینه می شوند