مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 03:352021-08-15بين الملل

طالبان همچنان می تازد


علاوه بر شهرهای بزرگ هرات و قندهار که جمعه شب سقوط کردند، طبق اعلام رسانه ها کنترل شهرهای لشکرگاه مرکز ولایت هلمند و فیروزکوه مرکز ولایت غور نیز به دست طالبان افتاد.

- ، حمایت نوشت: در حالی که پیشروی های برق آسای طالبان در سراسر افغانستان ادامه دارد، شبکه سی ان ان با انتشار گزارشی اعلام کرد سفارت ایالات متحده در کابل به کارکنان خود دستور داده تا وسایل و اطلاعات محرمانه را نابود کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورو نیوز، بنابر همین گزارش این تصمیم در حالی اتخاذ می شود که یک مقام دیپلماتیک ایالات متحده می گوید براساس برآوردهای یکی از دستگاه های اطلاعاتی، این احتمال وجود دارد که کابل در 7 روز و یا حتی 72 ساعت آینده کاملا محاصره شود.

سی ان ان می گوید کارکنان سفارت ایالات متحده همچنین موظف شده اند تا وسایلی که ممکن است برای اهداف تبلیغاتی مورد سوءاستفاده قرار گیرند، از جمله پرچم های ایالات متحده و نشان های دولتی و نظامی این کشور را نابود کنند.

سقوط شهرهای بیشتر مراکز ولایت های افغانستان یکی پس از دیگری به تصرف طالبان در می آید.

در آخرین تحولات، اعلام شده است علاوه بر شهرهای بزرگ هرات و قندهار که جمعه شب سقوط کردند، طبق اعلام رسانه ها کنترل شهرهای لشکرگاه مرکز ولایت هلمند و فیروزکوه مرکز ولایت غور نیز به دست طالبان افتاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان همچنان می تازد

طالبان همچنان می تازد