مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 06:002021-08-15اقتصادي

کاغذ سنگی اسدآباد فصلی برای رونق اقتصاد منطقه


پروژه تولید کاغذ از سنگ، تحولی شگرف در تولید کاغذ از طریق فناوری جدید در عصر مدرن به شمار می رود، طرفداران این نوع کاغذ، آن را دوستدار محیط زیست می دانند چرا که از یکسو باعث کاهش بسیار زیاد مصرف انرژی بوده و از سوی دیگر، - ایسنا/همدان پروژه تولید کاغذ از سنگ، تحولی شگرف در تولید کاغذ از طریق فناوری جدید در عصر مدرن به شمار می رود، طرفداران این نوع کاغذ، آن را دوستدار محیط زیست می دانند چرا که از یکسو باعث کاهش بسیار زیاد مصرف انرژی بوده و از سوی دیگر، آثار تخریبی کمتری بر اکوسیستم محل تولید دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این فرآیند برخلاف کاغذهای سلولزی دیگر احتیاجی به آب، دیگ بخار، افزودن اسید، آلکیل ها و سفیدکننده ها نیست و نیازی به دفع گاز و آب ندارد و از نظر اقتصادی 100 درصد قابل بازیافت است.

کاغذ از سنگ یا کاغذ سنگی (stone paper) که با نام کاغذ از کربنات کلسیم یا RMP (Rich Mineral Paper) نیز شناخته می شود، از سال 2013 میلادی در چرخه اقتصادی جهان جا گرفته و مواد اصلی تشکیل دهنده کاغذ سنگ، کربنات کلسیم بوده که 60 تا 80 درصد کاغذ سنگ را شامل شده و همگی از معادن کثیری که به طور طبیعی و فراوان در طبیعت موجود است، تأمین می شود.

کاغذ سنگ در دوره کوتاهی بازگشت پذیر به طبیعت بوده و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند و همین دوستدار طبیعت بودن کاغذ سنگ م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاغذ سنگی اسدآباد فصلی برای رونق اقتصاد منطقه

کاغذ سنگی اسدآباد فصلی برای رونق اقتصاد منطقه