مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 07:102021-08-15بين الملل

آینده روابط حماس و ریاض در پی احکام صادره علیه بازداشتی های فلسطینی


تحلیلگران فلسطینی اعلام کردند، از آنجایی که سیاست حماس نزدیکی به همه در راستای خدمت به مسأله فلسطین است به نظر نمی رسد صدور احکام اخیر علیه بازداشتی های فلسطینی در تلاش حماس برای برقراری رابطه با ریاض و حل این پرونده تأثیر بگذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، احکامی که اخیرا رسمی حرفی نزده و حتی اشاره هم نداشته است در مقابل حماس خواستار بازگشایی صفحه جدیدی در این خصوص است.

حسام الدجنی دیگر تحلیلگر سیاسی هم گفت، حماس به تلاش های خود برای ارتباط با سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی و ولی‎عهد این کشور با هدف ایجاد رابطه مجدد با ریاض ادامه خواهد داد.

الدجنی درباره تأثیر رابطه حماس با ایران در رابطه این جنبش با عربستان سعودی گفت، این رابطه در تنش میان حماس و ریاض سهیم خواهد بود اما سعودی باید ویژگی تخت اشغال بودن فلسطین را در نظر بگیرد، ویژگی که باعث می شود نیاز به کمک از جانب همه داشته باشد.

اما مدهون این موضوع که ریاض رابطه با حماس را به رابطه این جنبش با ایران ارتباط دهد، رد کرد و گفت، روابط بین المللی در هم پیچیده هستند.

پس از گذشت دو سال از بازداشت بیش از شصت فلسطینی و اردنی در عربستان سعودی و شکست میانجی گری های عربی و نیز طرح تبادل پیشنهاد شده از سوی صنعاء، ریاض یکشنبه هفته گذشته (17 مرداد) احکام سنگینی علیه بازد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده روابط حماس و ریاض در پی احکام صادره علیه بازداشتی های فلسطینی

آینده روابط حماس و ریاض در پی احکام صادره علیه بازداشتی های فلسطینی