مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 07:152021-08-15اقتصادي

برداشت 15 هزار تن پسته خشک از باغ های دامغان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: امسال 15 هزار تن پسته خشک از باغ های این شهرستان برداشت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دامغان، علی اصغر امامیون پیش از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برداشت محصول پسته در مزارع شهرستان دامغان از ابتدای مردادماه آغاز شده است.

وی اضافه کرد: شهرستان دامغان دارای 16 هزار و 900 هکتار باغ های پسته در مناطق مختلف ازجمله حومه، فرات، امیرآباد و دامنکوه است که از این میزان 15 هزار هکتار را باغ های مثمر تشکیل می دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: پسته های این شهرستان عمدتاً از ژنوتیپ های بومی، شاهپسند، خنجری، عباسعلی و فرخی است؛ اما سایر ژنوتیپ های تجاری همچون اکبری، احمدآقایی، کله قوچی نیز به صورت مهاجر در منطقه توسعه یافته که با توجه به شرایط سازگاری و اقتصادی بودن ژنوتیپ های داخلی رویکرد باغداران به توسعه آن ها یا اصلاح باغ ها است.

امامیون اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال 15 هزار تن پسته خشک معادل 45 هزار تن پسته تازه در باغ ها تولید شود که این مقدار محصول با توجه به سال گذشته افزایش دو برابری به دلیل سال آوری سال گذشته داشته است.

وی گفت: جمع آوری پسته های زودرس و عرضه آن ها به صورت تازه در بازارهای داخلی و خارجی است در شهرستان دامغان سبب شده که علاوه بر گردش مالی سریع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 15 هزار تن پسته خشک از باغ های دامغان

برداشت 15 هزار تن پسته خشک از باغ های دامغان