مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 07:252021-08-15پزشكي

کشف نشانگرهای جدیدی که از خطر نابینایی ناشی از دیابت خبر می دهند


پژوهشگران دانشگاه ایندیانا ، نشانگرهای جدیدی کشف کرده اند که تغییرات ابتدایی چشم را که می توانند عامل نابینایی ناشی از دیابت باشند، تشخیص می دهند.

- پژوهشگران "دانشگاه ایندیانا"، نشانگرهای جدیدی کشف کرده اند که تغییرات ابتدایی چشم را که می توانند عامل نابینایی ناشی از دیابت باشند، تشخیص می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، پژوهشی که در دانشکده بینایی سنجی دانشگاه ایندیانا (Indiana University) انجام شده است، نشانگرهای زیستی جدیدی را در چشم ها معرفی می کند که می توانند کلید کنترل رتینوپاتی دیابتی (Diabetic retinopathy) و حتی شاید دیابت باشند.

دیابت در مراحل ابتدایی و پیش از این که تغییرات با یک معاینه بالینی قابل تشخیص باشند، می تواند چشم ها را تحت تاثیر قرار دهد.

با وجود این، پژوهش های جدید در مورد شبکیه نشان می دهند که این تغییرات را با کمک روش های ویژه مبتنی بر نور و تحلیل های رایانه ای، می توان زودتر از آنچه تصور می شد، بررسی کرد.

توانایی تشخیص نشانگرهای زیستی برای این وضعیت تهدیدکننده بینایی ممکن است به شناسایی زودهنگام افراد در معرض خطر دیابت یا نقص بینایی کمک کند و توانایی پزشکان را در مدیریت وضع این بیماران بهبود ببخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف نشانگرهای جدیدی که از خطر نابینایی ناشی از دیابت خبر می دهند

کشف نشانگرهای جدیدی که از خطر نابینایی ناشی از دیابت خبر می دهند