مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 10:552021-08-15بين الملل

چرا طالبان بسرعت پیشروی کرد؟ موضع روسیه، چین و ایران چیست؟


طالبان در زمان اندکی خود را به عنوان یک بازیگر منطقه ای تحمیل کرد و همزمان عرصه را برای کشورهای دیگر جهت تعامل با خود در راستای منافع مشترک باز گذاشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، همراه با پیشروی سریع گروه طالبان در افغانستان و تسلط یکی پس از دیگری بر ولسوالی ها و ولایت های این کشور، افکار عمومی به دنبال فهم بیشتر طالبان و چرایی قدرت گیری این گروه در زمان فعلی است.

وبگاه شبکه المیادین در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت، موضوع طالبان ریشه دارتر از اتفاقات ماههای گذشته است و این گروه همواره در قلب حوادث حضور داشته است.

المیادین نوشت، اگر موضوع طالبان را به چند ماه اخیر محدود کنیم و چنین وانمود شود که گویا طالبان به یکباره قدرت گرفته و پیشروی می کند، این تحلیل در راستای منافع آمریکاست تا این کشور بتواند چنین روایت کند که حضورش عامل امنیت بوده و با خروج نظامیان این کشور هرج و مرج در افغانستان شعله ور شده است؛ در حالیکه بسیاری معتقدند اشغالگری آمریکا عامل نا امنی و بی ثباتی است.

طالبان؛ جنبش قومی-اسلامی  اعضای طالبان از داخل شهرها خارج شده و بر آن مسلط شدند، نه اینکه از خارج شهر آمده باشند.

المیادین در ادامه نوشت: پیشروی سریع طالبان در افغانستان موجب شده است تا بتوانیم میزان نفوذ این جنبش در جامعه افغانستان ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا طالبان بسرعت پیشروی کرد؟ موضع روسیه، چین و ایران چیست؟

چرا طالبان بسرعت پیشروی کرد؟ موضع روسیه، چین و ایران چیست؟