مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 11:052021-08-15سياسي

علی احمد جلالی کیست


آشنایی مردم افغانستان پیش از آن که با علی احمد جلالی به عنوان یک فرد سیاسی و یا نظامی باشد، او را به عنوان گوینده برنامه های افغانستان در رادیو صدای آمریکا می شناسند و به خاطر دارند.

- آشنایی مردم افغانستان پیش از آن که با علی احمد جلالی به عنوان یک فرد سیاسی و یا نظامی باشد، او را به عنوان گوینده برنامه های افغانستان در رادیو صدای آمریکا می شناسند و به خاطر دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، جلالی قبل از این که وارد افغانستان شود مدت 20 سال در رادیو صدای آمریکا کار کرده است.

جلالی در سال 1323هجری خورشیدی در ولایت غزنی متولد شده و فارغ التحصیل دانشگاه نظامی افغانستان است.

او در سال 1343هجری خورشیدی از دانشکده نظامی آمریکا در رشته دفاع داخلی فوق لیسانس گرفت، بعد در دانشکده سلطنتی بریتانیا تحصیلات خود را ادامه داد و در سال 1375 هجری خورشیدی نیز در دانشکده نظامی آمریکا از رساله دکتری خود تحت عنوان سیاست جهانی آمریکا دفاع کرد.

جلالی بعد از پایان تحصیلات در آمریکا در پست های مختلف وزارت دفاع افغانستان (در زمان دولت مجاهدین) و همچنین در رشته دیپلماسی در وزارت کشور به عنوان استاد کار کرد.

جلالی در سال 1360هجری خورشیدی بعد از حمله نیروهای شوروی سابق به افغانستان، به پاکستان مهاجرت کرد و به عنوان مشاور مجاهدین افغانستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی احمد جلالی کیست

علی احمد جلالی کیست