مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مرداد 1400 ساعت 18:102021-08-15پزشكي

تومورهای سرطانی تا چه اندازه می توانند در برابر درمان مقاومت کنند؟


تیمی از محققان دانشگاه تگزاس و هاروارد موفق شدند با استفاده از یک روش جدید، مدت زمان مقاومت تومورهای سرطانی در برابر درمان را تخمین بزنند.

- جی پلاس، به نقل از مدیکال اکسپرس، علیرغم پیشرفت های فوق العاده در پزشکی، درمان تومور ها به دلیل اینکه از سلول های ناهمگن تشکیل شده اند، چالش برانگیز است.

به عبارت دیگر مانند خانواده های انسانی، تک تک سلول های تومور دارای برخی ویژگی های مشترک هستند، اما با گسترش تومور سلول ها نیز هویت خود را ایجاد می کنند و در نتیجه برخی از سلول ها نسبت به بقیه در برابر درمان مقاوم تر بوده و سریع تر خود را برای تطبیق و تغییر، تغییر می دهند.

تیمی از محققان دانشکده فنی و مهندسی کاکرل در دانشگاه تگزاس در آستین روش جدیدی را برای برچسب زدن سلول های تومور طراحی کردند تا نحوه تکامل و تغییر آن ها را در طول زمان برای مقاومت در برابر درمان سرطان تشخیص دهند.

آن ها در درجه اول لوسمی لنفوسیتی مزمن (CLL) را مورد مطالعه قرار دادند، این یافته ها می تواند به محققان کمک کند تا با طیف وسیعی از تومور های سرطانی بیشتر آشنا شوند.

ایمی بروک، استادیار گروه مهندسی پزشکی این دانشگاه، می گوید: این یک فناوری است که به شما امکان می دهد تاریخ تکاملی تومور را بازپخش کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تومورهای سرطانی تا چه اندازه می توانند در برابر درمان مقاومت کنند؟

تومورهای سرطانی تا چه اندازه می توانند در برابر درمان مقاومت کنند؟