مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 05:052021-08-16بين الملل

بایدن هشدار جامعه اطلاعاتی آمریکا را درباره افغانستان نادیده گرفت


گزارش ها حاکی از آن است که نهادهای اطلاعاتی آمریکا، دولت واشنگتن را از بابت سهل انگاری و نادیده گرفتن هشدارهای آنها در قبال احتمال سقوط قریب الوقوع کابل مقصر می دانند.

- ، شبکه خبری ای بی سی نیوز به نقل از یک مقام اطلاعاتی آمریکا که نامش فاش نشد؛ گفت که دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا هشدارها و ارزیابی های اطلاعاتی صورت گرفته مبنی بر احتمال هجوم سریع طالبان و تصرف کابل توسط آنها را، نادیده گرفته است.

مقام اطلاعاتی مذکور گفت: ارتش به رهبران آمریکا اطلاع داد که گرفتن (و تسخیر) همه چیز (و همه جا)، هیچ وقتی از طالبان نمی گیرد، اما کسی (به این ارزیابی) گوش نکرد.

گزارش و ارزیابی های اطلاعاتی قبلی حاکی از این بود که تصرف کابل به دست طالبان ظرف مدت 90 روز و نه تا پایان هفته، رخ خواهد داد.

حتی برخی ارزیابی ها از امکان محاصره کابل توسط این گروه ظرف مدت 72 ساعت خبر داده بودند.

برخی افراد که در میان آنها جکی سپیر نماینده کنگره آمریکا نیز به چشم می خورد، پیشروی های طالبان در افغانستان را شکست اطلاعاتی نامیدند اما برخی از مقاماتی که نامشان فاش نشد، تاکید کردند که ادعای مذکور صحیح نیست.

مقام ارشد کنگره آمریکا در همین رابطه در گفتگو با این شبکه خبری مدعی شد: ارزیابی های جامعه اطلاعاتی (آمریکا) همیشه دقیق و صحیح بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن هشدار جامعه اطلاعاتی آمریکا را درباره افغانستان نادیده گرفت

بایدن هشدار جامعه اطلاعاتی آمریکا را درباره افغانستان نادیده گرفت