مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 06:252021-08-16حوادث

ابلاغ قضایی جعلی؛ ترفند کلاهبرداران سایبری


رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: مراقب پیامک های جعلی ارسال شده از سوی مجرمان سایبری با عنوان سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی(ثنا) باشید.

- رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: مراقب پیامک های جعلی ارسال شده از سوی مجرمان سایبری با عنوان سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی(ثنا) باشید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرهنگ علی محمد رجبی، رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: با توجه به اینکه سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی (ثنا)، ابزاری مفید برای پیگیری پرونده های قضایی است، متاسفانه به تازگی شاهد کلاهبرداری مجرمان با عنوان این سامانه هستیم.

سرهنگ رجبی گفت: شیادان سایبری در این شیوه کلاهبرداری، با سوء استفاده از اعتماد و عدم آگاهی مردم در قالب پیام کوتاه برای افراد ابلاغ الکترونیکی جعلی ارسال می کنند و با توجه به این موضوع که اکثر مردم در این سامانه ثبت نام نموده اند، افراد کمتری دچار شک و تردید می شوند.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری تعدادی از این مجرمان، بیان داشت: کلاهبرداران با این عنوان که از شما شکایتی صورت گرفته، قربانیان را برای پیگیری موضوع ترغیب کرده و با پیشنهاد یک لینک جعلی آنها را در دام خود گرفتار می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ قضایی جعلی؛ ترفند کلاهبرداران سایبری

ابلاغ قضایی جعلی؛ ترفند کلاهبرداران سایبری