مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 06:402021-08-16سياسي

خارطوم: تصمیم تحویل متهمان سودانی به لاهه هنوز نهایی نشده است


نخست وزیر سودان اعلام کرد، تصمیم تحویل افراد تحت تعقیب به دادگاه کیفری بین الملل نیازمند موافقت دولت و شورای حاکمیت انتقالی است که فعلا صورت نگرفته است.

- نخست وزیر سودان اعلام کرد، تصمیم تحویل افراد تحت تعقیب به دادگاه کیفری بین الملل نیازمند موافقت دولت و شورای حاکمیت انتقالی است که فعلا صورت نگرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از عربی 21، وزارت خارجه سودان روز چهارشنبه اعلام کرد، خارطوم تصمیم دارد عمر البشیر، رییس جمهوری سابق این کشور و احمد هارون و عبدالرحیم حسین، دو تن از دستیارانش را که در پرونده اقلیم دارفور تحت تعقیب هستند به لاهه تحویل دهد.

عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در نشست خبری گفت، این تصمیم برای اجرایی شدن مستلزم موافقت کابینه و شورای حاکمیت انتقالی است که فعلا صورت نگرفته است.

وی در مورد زمان اجرایی شدن این تصمیم توضیحی نداد.

حمدوک همچنین اعلام کرد، سودان توافقنامه احداث پایگاه روسیه در شمال شهر پورتسودان را تعلیق نکرده است که مسکو 16 نوامبر 2020 ساخت آن را تصویب کرد.

وی افزود، چون پارلمان وجود ندارد این توافقنامه اولا باید در دولت تصویب شود و بعد در نشست کابینه و شورای حاکمیت مورد بررسی قرار بگیرد و تصویب شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خارطوم: تصمیم تحویل متهمان سودانی به لاهه هنوز نهایی نشده است

خارطوم: تصمیم تحویل متهمان سودانی به لاهه هنوز نهایی نشده است