مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 07:152021-08-16بين الملل

نخست وزیر مالزی استعفا کرد


کاخ سلطنتی مالزی از قبول استعفای «محی الدین یاسین» نخست وزیراین کشور از سوی پادشاه خبر داد اما اعلام کرد تا زمانی که نخست وزیر جدید منصوب شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، طبق اعلام کاخ سلطنتی مالزی، محل اقامت پادشاه این کشور، محی الدین یاسین نخست وزیر بعد از دیدار با پادشاه مالزی استعفا کرد اما تا زمانی که نخست وزیر جدید منصوب شود، به عنوان سرپرست به کار خود ادامه خواهد داد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه بلومبرگ ، بر اساس بیانیه این کاخ، پادشاه استعفای وی را پذیرفت و گفت برگزاری انتخابات جدید بهترین گزینه نیست.

  این استعفا دو روز پس از درخواست محی الدین از نمایندگان مخالف دولت برای حمایت از تعدادی اصلاحات در آستانه رای اعتماد ماه آینده در پارلمان انجام شد، پیشنهادی که به سرعت از طرف آن ها رد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، قدرت محی الدین پس از ماه ها اختلاف در ائتلاف خود ضعیف شده بود.

این استعفا، پایانی بر17 ماه پر فراز و نشیب حضور وی در قدرت بود که همچنین می تواند مانع تلاش های مالزی برای راه اندازی مجدد اقتصاد کرونازده و مهار همه گیری شود، زیرا جانشین مشخصی برای او وجود ندارد.

طبق این گزارش، هنوز مشخص نیست چه کسی می تواند دولت بعدی را تشکیل دهد، زیرا هیچ کس اکثریت مشخصی در پارلمان ندارد یا این که می توان در زمان همه گیری انتخابات ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر مالزی استعفا کرد

نخست وزیر مالزی استعفا کرد