مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 10:102021-08-16اقتصادي

دومین مرحله سیدرگذاری دام سبک در الموت شرقی اجرایی شد


مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی قزوین باز اجرای دومین مرحله سیدرگذاری دام سبک در الموت شرقی خبر داد.

- اظهار کرد: سیدرگذاری با همزمان فحلی یکی از روش های نوین در افزایش بهره وری دام های سبک می باشد که یکی از اهداف کوتاه مدت افزایش دام های سبک در کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین هم هست که برای دومین مرتبه در الموت شرقی برای 60 رأس گوسفند انجام شد.

مدیر کارگروه اقتصاد و اشتغال قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قزوین در خصوص مزایای اجرای سیدرگذاری گفت: ما با این اقدام همزمان سازی فحلی دوره زایمان دام های سبک را کوتاه می کنیم و این دوره از 9 ماه به 8 ماه کاهش پیدا می کند و یک دوره به زایمان دام سبک اضافه می شود.

وی ادامه داد: از دیگر مزایای سیدرگذاری در دام سبک دوقلو زایی و چند قلوزایی می باشد که همین عامل سبب افزایش بهره وری دام می شود.

سلحشور بیان کرد: تولید بره های هم سن و سال و یک دست با نژادی اصلاح شده جهت پرواربندی و مدیریت در تغذیه قبل و بعد از زایمان بصورت گروهی از عوامل مؤثر در این روش می باشد.

وی خاطر نشان کرد: در روش های سنتی و قدیمی بیشتر دام ها در زایمان بره های خود به مشکل بر می خوردند و یکی از عوامل مرگ و میر در دام ها، عدم کنترل زمان زایمان و تغذیه نامناسب بود که در روش همزم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین مرحله سیدرگذاری دام سبک در الموت شرقی اجرایی شد

دومین مرحله سیدرگذاری دام سبک در الموت شرقی اجرایی شد