مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 10:552021-08-16بين الملل

تلاش روزنامه نگاران زن افغان برای نجات از انتقام طالبان


زنان فعال در رسانه های کابل در تلاش برای از بین بردن آثار و رد پای خود در رسانه ها هستند تا از انتقام طالبان در امان بمانند.

- زنان فعال در رسانه های کابل در تلاش برای از بین بردن آثار و رد پای خود در رسانه ها هستند تا از انتقام طالبان در امان بمانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گاردین در گزارشی در گفت وگو با تنی چند از این زنان روزنامه نگار که با تغییر اسامی آنها، منتشر شده، آورده است، وقتی اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان بدون اعلام قبلی از کشور گریخت، هرگونه امیدواری که برای زنان این کشور باقی مانده بود را نیز با خود برد.

عایشه که به عنوان مجری برجسته اخبار و گفتگوهای سیاسی در افغانستان شناخته شده، درباره به قدرت رسیدن طالبان و شرایط کنونی اش می گوید: سال ها من به عنوان روزنامه نگار کار می کردم .

برای بلند کردن صدای افغان ها و به ویژه زنان افغان اما اکنون هویت ما در حال نابودی است و هیچ کاری نکردیم که شایسته این شرایط باشیم.

در 24 ساعت گذشته زندگی ما تغییر کرده و در خانه های خود محبوس شده ایم و مرگ ما را هر لحظه تهدید می کند و سکوت سرشار از ترس حضور طالبان را حس می کنیم.

این روزنامه نگار افغان که تا همین چند روز پیش در کابل به فعالیت رسانه ای خود می پرداخت، حالا در شهری که سکوت و ترس همه جای آن را فرا گرفته در تلاش برای از بین بردن هویت و آثا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش روزنامه نگاران زن افغان برای نجات از انتقام طالبان

تلاش روزنامه نگاران زن افغان برای نجات از انتقام طالبان