مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 12:552021-08-16سياسي

نکته/ ایران و طالبان؛ جای «حقوق بشر اسلامی» خالی است


علیرضا افشاری موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در قبال انتقادات یا اتهامات یا ابهامات نهادهای حقوق بشری غربی در تمام این سال ها به جز انکار و تکذیب، تأکید بر متفاوت بودن حقوق بشر غربی با حقوق بشر اسلامی بوده و به همین خاطر نهادهایی با عنوان اخیر شکل گرفتند.

اکنون کهبخش وسیعی ازافغانستان شامل هرات و کابل به دامان طالبان افتاده نمی خواهم از زاویه علاقه مندیِ شخصی ام - حوزه ی فرهنگی ایران که هرات یکی از کانون های مهم شرقیِ آن است - به موضوع نگاه کنم.

بلکه یادآوری نکته ای دیگر را در نظر دارم چرا که جان انسان ها مهم است.

جسته و گریخته خبرهای انسانیِ تلخی از افغانستان به گوش می رسد و لابه لای دیگر نوشته های شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که دلِ هر خواننده ای را به درد می آورد تا کمی بی آبی و گرانی و مرگ ومیرِ دهشتناکِ ناشی از بیماری کرونا را فراموش کنیم هر چند سخنگویان طالبان درصدد تکذیب بر می آیند و دوست دارند تصویر متفاوتی به نسبت 20 سال قبل شکل گیرد.

مرکز مستقلِ علمی و مردمی ای هم وجود ندارد تا راست و خطای این خبرها را بنمایاند و از مسؤولان کشوری هم - گویا که این اتفاقاتِ تلخ در گوشه ای پرت از قاره ای دیگر رخ دهد و نه در کنارشان - هیچ موضع گیری ای شنیده نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکته/ ایران و طالبان؛ جای «حقوق بشر اسلامی» خالی است

نکته/ ایران و طالبان؛ جای «حقوق بشر اسلامی» خالی است