مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مرداد 1400 ساعت 18:352021-08-16سياسي

شعر عاشورایی نگینی درخشان در حلقه ادبیات مکتبی


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : جایگاه شعر عاشورایی در میان شعر شیعی، همچون نگینی درخشان در حلقه ادبیات مکتبی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام و المسلیمن سیدمحمدعلی آل هاشم در سوگواره ادبی بغض واژه با بیان اینکه ورود حماسه کربلا به حیطه شعر و ادب، یکی از عوامل ماندگاری و پایایی آن نهضت است، اظهار داشت: قالب تأثیرگذار و نافذ شعر و مرثیه، میان دلها و عاطفه ها از یک سو، و حادثه عاشورا و شخصیت های کربلا از سوی دیگر پیوند زده و احساس های شیفتگان را به این ماجرای خونین و حماسی، وصل کرده است.

امام جمعه تبریز افزود: ماه محرم به لحاظ تاثیر و نقشی که در دگرگون ساختن افکار و دیدگاه دارد، قابل تمجید و ستایش است و  این ماه ضمن پشت سر نهادن مرزهای قرون و اعصار در هر زمانی با آیین و آدابی خاص پاس داشته و پیام حماسه حسینی را عاشقانه به دوش کشیده و موج حرارت و شور عاشورا را بر دل ها گذاشته است.

آل هاشم با تاکید بر اینکه ادبیات عاشورایی، از غنی ترین ذخیره های فکری و احساسی شیعه است اظهار دشت:  حماسه کربلا هم در زبان شعری شاعران تأثیر نهاده و ادبیات رثایی و سوگ سروده های مذهبی را غنا و اعتلایی ویژه بخشیده است.

  وی ماندگاری نام برخی از شعرا را مدیون پرداختن به توصیف و ترسیم قیام کربلا دانست و گفت: شاعران گاهی با یک شع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر عاشورایی نگینی درخشان در حلقه ادبیات مکتبی

شعر عاشورایی نگینی درخشان در حلقه ادبیات مکتبی