مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 00:452021-08-16بين الملل

بنگلادش: با دقت اوضاع افغانستان را زیرنظر داریم


دولت بنگلادش روز دوشنبه اعلام کرد که با دقت تحولات افغانستان را که ممکن است بر منطقه و فراتر از آن تاثیر بگذارد، زیر نظر دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از داکا تریبیون وزارت امور خارجه بنگلادش در بیانیه ای گفت: مردم افغانستان باید قادر باشند تا آینده خود را تعیین کنند و ما آرزو داریم افغانستان را به عنوان یک عضو صلح آمیز، پایدار، مرفه، مسئول و مشارکت کننده در منطقه آسیای جنوبی و جامعه جهانی ببینیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: (اما) بنگلادش معتقد است یک افغانستان دموکراتیک و جمع گرا که با انتخاب مردم هدایت می شود، تنها ضامن ثبات و توسعه در این کشور است.

وزارت امور خارجه بنگلادش ضمن اشاره به حمایت افغانستان از بنگلادش در طول استقلال آن در سال 1971 اعلام کرد که داکا علاقه مند به ادامه همکاری ها با مردم افغانستان و جامعه بین المللی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی افغانستان است.

درهمین حال محمد شفیق الاسلام رییس پلیس شهر داکا پایتخت بنگلادش روز یکشنبه از تلاش برخی از شهروندان این کشور برای پیوستن به گروه طالبان در افغانستان خبر داد.

وی در این خصوص گفت: اخیرا طالبان از افراد برای پیوستن به آن در جنگ دعوت کرده است و تعدادی از مردم بنگلادش خانه های خود را برای پیوستن به این گروه ترک کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنگلادش: با دقت اوضاع افغانستان را زیرنظر داریم

بنگلادش: با دقت اوضاع افغانستان را زیرنظر داریم