مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 04:352021-08-17دانش

پشتی صندلی کمکی برای بیماران معلول ساخته شد


محققان کشور موفق به ساخت پشتی کمکی برای بیمارانی شدند که اندام های تحتانی آنها با مشکل مواجه است؛ این پشتی مجهز به ماساژور برای جلوگیری از زخم بستر است.

- دکتر سرور بهبهانی استادیار مهندسی پزشکی-بیوالکتریک و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در خصوص اختراع ثبت شده خود با عنوان پشتی کمکی قابل حمل با امکان تنظیم مطابق ابعاد بیماران گفت: بسیاری از افراد به دلیل نقصان در اندامهای تحتانی امکان نشستن بدون کمک دیگران را ندارند از این رو در صدد برآمدیم تا پشتی صندلی را برای آنها طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه امکان تهیه تخت های چندشکن بیمارستانی برای این افراد وجود ندارد، گفت: تاکنون تنها یک نمونه چینی از یک پشتی بسیار ساده برای این بیماران طراحی شده که در حال حاضر در کشور ما وجود ندارد؛ همین نمونه خارجی حداقل توانایی های بیمار را تامین می کرد و پاسخگوی کامل نیازهای بیماران نبود.

وی با بیان اینکه پشتی صندلی را که برای این بیماران طراحی کردیم نیازهای این بیماران را تا حد زیادی تحت پوشش قرار می دهد، خاطر نشان کرد: این پشتی مجهز به تشکی محکم و قابل اتکا است که می تواند شرایط قرار گرفتن کمر بیمار در شیب های مختلف را فراهم سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشتی صندلی کمکی برای بیماران معلول ساخته شد

پشتی صندلی کمکی برای بیماران معلول ساخته شد