مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 05:152021-08-17سياسي

پلمب مجدد معدن دیزدر در محدوده سنگ نگاره های تاریخی


مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بینالود گفت: معدن دیزدر که در محدوده سنگ نگاره های تاریخی قرار دارد، پس از پلمب فعالیت خود را آغاز کرده بود که مجددا پلمب شد.

- ایسنا/خراسان رضوی مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بینالود گفت: معدن دیزدر که در محدوده سنگ نگاره های تاریخی قرار دارد، پس از پلمب فعالیت خود را آغاز کرده بود که مجددا پلمب شد.

فرهاد قادرپناه با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی دریافت گزارش های مردمی و بازدیدی میدانی که از سنگ نگاره های دیزدر و معدن فعال در محدوده این آثار تاریخی داشتیم به دلیل فعالیت غیرمجاز به دستور دادستان بینالود پلمب شد.

وی ادامه داد: طی نامه ای به دادستانی اعلام کردیم که این سنگ نگاره ها به شماره 32014 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و فعالیت این معدن باعث آسیب های فراوانی به محوطه و سنگ نگاره های دیزدر وارد کرده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بینالود خاطرنشان کرد: این معدن فاقد مجوزهای لازم بود و به صورت غیرمجاز و شبانه فعالیت داشت.

طبق دستور دادستانی شهرستان بینالود به عوامل انتظامی، فعالیت و بهره ‍ برداری این معدن متوقف و علت فک پلمب نیز بررسی و صورت جلسه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلمب مجدد معدن دیزدر در محدوده سنگ نگاره های تاریخی

پلمب مجدد معدن دیزدر در محدوده سنگ نگاره های تاریخی