مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 10:002021-08-17سياسي

زیبایی ها و آسیب ها در عزاداری امام حسین (ع)


یکی از زشتی ها و آسیب های رایج در ایران قمه زنی و خوناب کردن سر و بدن در صبح عاشورا است که توسط افرادی با ادعای ابراز علاقه به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) صورت می پذیرد.

- خبرگزاری فارس از اصفهان؛ یاداشت-ناصر چاووشی؛ محرم و صفر و مناسبت های ویژه آن از جمله تاسوعا، عاشورا و به نیت برکت و بعضاً بانی شدن را داشته باشند.

آسیب های عزاداری امام حسین در کنار این زیبایی ها و جذابیت ها، صحنه هایی خشن و غیر اصیل و بعضاً مغایر با عقل بشری در مراسم و آیین های عزاداری مشاهده می شود که تحت عنوان بدعت ها، آسیب ها و آفت های این مراسم قابل طرح است.

  از جمله زشتی ها و آسیب های عزاداری و مراسم امام حسین (ع ) می توان به قمه زنی، زنجیر تیغی زنی، اشعار و روضه های جعلی و دون از شأن امام حسین (ع)، طولانی شدن مراسم در شب و قضا شدن نماز صبح مردم، استفاده از آلات موسیقی با صدای بلند و مردم آزاری، کم توجهی یا بی توجهی به مسائل بهداشتی، عدم ارائه فلسفه و پیام واقعی مبارزه با ظلم در قیام و نهضت امام حسین (ع) و عاشورا و غیره اشاره کرد.

قمه زنی یکی از این زشتی ها و آسیب های رایج در ایران، قمه زنی و خوناب کردن سر و بدن در صبح عاشورا است که توسط افرادی با ادعای ابراز علاقه به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) صورت می پذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیبایی ها و آسیب ها در عزاداری امام حسین (ع)

زیبایی ها و آسیب ها در عزاداری امام حسین (ع)