مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 11:252021-08-17اقتصادي

خرم بید، گنجینه ای از معادن سنگ/ صنعتی درآمدزا که بر پاشنه بی تدبیری می چرخد


شهرستان خرم بید گنجینه ای از معادن سنگ های تزیینی و ساختمانی است که با ایجاد اشتغال بالا، اقتصاد 70 درصدی شهرستان را بر عهده دارد اما متاسفانه بر پاشنه بی تدبیری می چرخد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم بید، شهرستان خرم بید با داشتن گنجینه ای از معادن سنگ های مرمریت تزیینی، ساختمانی و نما به رنگ های کرم، مشکی، طوسی و .

به عنوان پایتخت سنگ های تزیینی ایران مشهور است و در زمینهٔ سرمایه گذاری به منظور فرآوری و برش انواع سنگ های تزیینی و ساختمانی شهرستانی مستعد و فعال می باشد به نحوی که 173 واحد سنگبری فعال در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند و حدود 70 درصد اقتصاد شهرستان توسط زنجیره استخراج تا فرآوری این ماده معدنی تامین می شود.

مشکلات زیادی پیش پای این صنعت قرار دارد به نحوی که بی توجهی به ارتقای کمی و کیفی این صنعت، به روز نبودن تجهیزات و امکانات مورد استفاده در این بخش، عدم استفاده از حداکثر توان واحدهای سنگ بری فعال و به تبع آن بهره وری پایین، خام فروشی و ده ها مشکل دیگر موجب شده که پای صنعت سنگ این شهرستان همچنان لنگ و روی پاشنه بی تدبیری بچرخد.

ضرورت به روز رسانی تکنولوژی سنگ بری ها مدت زیادی از روز حمایت از صنایع کوچک نگذشته که جهت پیگیری اوضاع و احوال این واحدهای صنعتی که قسمت عمده اقتصاد و اشتغال شهرستان را به خود اخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرم بید، گنجینه ای از معادن سنگ/ صنعتی درآمدزا که بر پاشنه بی تدبیری می چرخد

خرم بید، گنجینه ای از معادن سنگ/ صنعتی درآمدزا که بر پاشنه بی تدبیری می چرخد